Váš prohlížeč je zastaralý!

Pro správné zobrazení těchto stránek aktualizujte svůj prohlížeč.Aktualizovat prohlížeč nyní

Českosaským Švýcarskem na kole

Okruh vás povede malebnými zákoutími národního parku České Švýcarsko, ke kterým patří např. Kyjovské údolí, rozhledna Weifberg nebo vyhlídka na Tokáni. Výchozím bodem této trasy je obec Mezní Louka. Odtud se vydáte po CT 21, ze které po pár stech metrech odbočíte po CT 3030. Pokračujete Hlubokým dolem, který vás dovede až k hranicím u bývalých Zadních Jetřichovic.

Přes hranice pokračujte po modré údolím říčky Křinice, ze kterého odbočíte druhou odbočkou vpravo okolo Rudolfova kamene. Tato cyklostezka vás dovede do vesničky Hinterhermsdorf. Zde stojí za to vyjet si na rozhlednu Weifberg, a to po modře značené stezce. Potom, co si dostatečně vychutnáte nádherná panoramata a výhledy, se vydáte po červené trase, která vede v souběhu s cyklotrasou až k rozcestí Zadní Doubice - Hraniční most. Případně se můžete z rozhledny Weifberg vrátit do Hinterhermsdorfu a odtud pokračovat směrem na Zadní Doubici - Hraniční most po zelené. Směr po CT 3032 podél Křinice. Za hranicemi vás čeká malebné Kyjovské údolí, kterým projedete až k Dixovu mlýnu v obci Kyjov. Následuje odbočka vpravo a vracíte se zpět po CT 3029 přes Starou Doubici a chatu Na Tokáni do Vysoké Lípy. Odtud už je to jen pár kilometrů po CT 21 na Mezní Louku.

Mezní Louka – Zadní Jetřichovice – Hinterhermsdorf (rozhledna Weifberg) – Zadní Doubice – Kyjov – Doubice – Saula – Tokáň (vyhlídka) – Táborový důl – Vysoká Lípa – Mezní Louka

Nej na trase

Dřevěná rozhledna Weifberg, která nabízí nádherný výhled do Saského Švýcarska a přilehlého okolí. Rozhledna se pne nad obcí Hinterhermsdorf teprve od roku 2000. Je volně přístupná, bez poplatku.

Fotogalerie

Díky Vašim příspěvkům lze Děčín obdivovat i online. Tagujte fotky na Instagramu pomocí #idecin a my je tu rádi ukážeme.