Váš prohlížeč je zastaralý!

Pro správné zobrazení těchto stránek aktualizujte svůj prohlížeč.Aktualizovat prohlížeč nyní

Přes hranice

Stezka přes hranice začíná v Dolním Žlebu, kam se nejlépe dostanete vlakovou Dráhou národního parku U28 (083) z Děčína. Velmi dobré spojení je i z Hřenska přívozem přes Labe k nádraží Schöna, odkud pojedete jednu stanici vlakem 083 (lístky si však musíte koupit až u průvodčího). V Dolním Žlebu zahájíte svou túru na křižovatce se žlutou turistikou značkou, poblíž Kostela Nejsvětější Trojice. Stezka dále vede kolem dolnožlebského nádraží.

Tato trasa má z většiny charakter zpevněné cesty, místy bytelně postavené z pískovcových kvádrů. Po necelých 2 km dorazí ke Klopotskému potoku s malou nádrží a vodopádem. Dále pokračuje hraničním úsekem vzhůru proti proudu potoka. Tento úsek je náročnější, ale zato turistu odmění nádhernou přírodou skalní soutěsky.

Od hraničního mezníku 1/16 stezka nabírá prudší spád, opouští Klopotský potok a pokračuje pěšinou až k vrstevnicové cestě Grundweg s pramenem pitné vody Ziskaquele. Předtím se nabízí možnost odbočit vpravo na skálu Zirkelstein a do údolí Labe. Dále potom vede již na území Saska po lesních cestách. Na turistické křižovatce u Kreusels Eiche je možné odbočit po žlutě (později červeně) značené turistické cestě na stolovou horu Grosser Zschirnstein nebo pokračovat dále po zelené zpět na českou stranu přes hraniční místo Česká brána k rozcestí U Buku. Zde je odpočinkové místo v přístřešku.

Fotogalerie

Díky Vašim příspěvkům lze Děčín obdivovat i online. Tagujte fotky na Instagramu pomocí #idecin a my je tu rádi ukážeme.