Váš prohlížeč je zastaralý!

Pro správné zobrazení těchto stránek aktualizujte svůj prohlížeč.Aktualizovat prohlížeč nyní

Tři tipy na cyklovýlety

Labskými pískovci na kole - Lužické hory a Českosaské Švýcarsko na kole - Na Königstein s dětmi na kole

Labskými pískovci na kole

Délka: 40 km

Převýšení: 547 m (733 m s výstupem na Großer Zschirnstein)

MAPA
Děčín – Dolní Žleb – Krippen – Kleingießhübel – (Großer Zschirnstein) – Česká brána – Maxičky – Děčín

Z Děčína se vydáte po Labské cyklostezce směr Dolní Žleb. Hned za Děčínem vjedete do Labského kaňonu, nejhlubšího pískovcového kaňonu v Evropě.

Labe, tedy spíš Labské cyklostezky, se budete držet až do Krippenu. Zde se napojíte na málo frekventovanou silnici S169.

Podél potoka Krippenbach budete stoupat až k odbočce do obce Kleingießhübel. Za ní vás čeká nejtěžší kopec celého výletu, ale není to nic hrozného (2,5 km, 150 m převýšení).

Asi 4 km za Kleingießhübelem je odbočka na stolovou horu Großer Zschirnstein (560 m). Pokud máte rádi působivé výhledy, nenechte si ji ujít!

Jestliže nechcete šlapat až na vrchol (dá se to vyjet i sjet, ale cesta je místy rozbitá), kolo můžete nechat pod vrcholovým stoupáním. Řada cyklistů to tak dělá.

Od Zschirnsteinu už je to jen kousek k České bráně. Tudy se vrátíte do Čech. Před a za Českou bránou budete muset zdolat pár stovek metrů po lesní pěšině, ale není to nic náročného. Pak vás čeká asfaltová cesta, která vás zavede až na Maxičky. Odtud je to do Děčína už jen kousek a navíc z kopce.

Tuhle trasu můžete dát i dětmi, pokud ji pojedete obráceně a pro zdolání nejvyššího kopce použijete cyklobus na Sněžník, který vás vyveze na Maxičky.

Občerstvit se můžete v Dolním Žlebu (Dolní Grund, U Kosti), v Krippenu (Landgasthaus Ziegelscheune) nebo Maxičkách (Dřevák).

Lužické hory a Českosaské Švýcarsko na kole

Délka: 42 km

Převýšení: 560 m nahoru / 655 m dolů

MAPA
Jedlová (vlakové nádraží) – Horní Podluží – Krásná Lípa – Doubice – Zadní Doubice – Kyjov – Krásná Lípa (vlakové nádraží)

Hned u nádraží v Jedlové se napojíte na cyklotrasu 3013, které se budete držet až do Krásné Lípy. Většinu trasy pojedete po kvalitních lesních šotolinových cestách.

Potěší vás jistě i to, že až na pár výjimek (zejména Světlík) pojedete z kopce.

Těšit se můžete na prameny Křinice, zrekonstruovaný větrný mlýn či minipivovar Falkenštejn.

V Krásné Lípě se napojíte na málo frekventovanou silnici do Doubice. Odtud budete pokračovat směr Kyjov, ale na prvním rozcestí odbočíte doleva na cyklotrasu 3031. Zde vjedete do národního parku.

Cyklotrasa vás zavede k Hraničnímu mostu v Zadní Doubici. Dál budete pokračovat proti proudu Křinice. Čeká vás malebné Kyjovské údolí (kůrovcem bohužel dost poznamenané).

V Kyjově se vrátíte na silnici, po níž pojedete až do Krásné Lípy, kde můžete nastoupit na vlak.

Nebo se z Kyjova můžete vydat na Vlčí horu po silnici 265 a výlet zakončit v Mikulášovicích (plus 14,4 km a 251 výškových metrů).

Z Dolního nádraží odjíždí každé dvě hodiny vlak přes Bad Schandau do Děčína. Jedná se o linku U28, která vede malebným údolím Sebnitztalu.

Občerstvit se můžete na nádraží v Jedlové, V Krásné Lípě, v Doubici a v Kyjově.

Na Königstein s dětmi na kole

Délka: 54 km

Převýšení: 197 m nahoru / 657 m dolů

Sněžník – Ostrov – Bielatal – Königstein – Bad Schandau – Dolní Žleb – Děčín

Z konečné cyklobusu z Děčína na Sněžník se vydejte po cyklotrase 3017 směr Tisá. Až tam však nejezděte, kousek před Turistickou chatou odbočte doprava na lesní cestu, která vás zavede na silnici do Ostrova.

Odtud Jedinou možnou cestou opustíte Čechy a po šotolinové později asfaltové silnici budete projíždět malebným údolím až do Bielatalu.

Dál můžete pokračovat po silnici S171 nebo po paralelní cyklotrase. Obě varianty vás zavedou do Königsteinu.

Pokud chcete navštívit pevnost, zvolte cyklotrasu. Dostanete se – víceméně po vrstevnici – přímo k pevnosti. Silnice S171 vás zavede do města na nábřeží.

Z Königsteinu do Děčína to je jednoduché. Pojedete po Elberadweg tedy Labské cyklostezce.

Pokud budete chtít navštívit Bad Schandau, budete muset přejet most na druhý pravý břeh. Po něm můžete pokračovat po paralelní cyklostezce třeba až do Schmilky. Zda je třeba se vrátit přívozem na levý břeh.

Po pravém byste museli do Děčína po silnici.

Fotogalerie

Díky Vašim příspěvkům lze Děčín obdivovat i online. Tagujte fotky na Instagramu pomocí #idecin a my je tu rádi ukážeme.