Váš prohlížeč je zastaralý!

Pro správné zobrazení těchto stránek aktualizujte svůj prohlížeč.Aktualizovat prohlížeč nyní

Nejkrásnější výhledy na Labe

Labský kaňon je národní přírodní rezervací a rovněž nejhlubším pískovcovým kaňonem Evropy. V jeho okolí se nachází spousta vyhlídek jako je Labská vyhlídka, Růžová vyhlídka nebo vyhlídka Belvedér. Výhledy z nich vám doslova vyrazí dech.

V následujícím řádcích vám navíc představíme trasu, která vás provede hlavní částí kaňonu a zároveň vás vezme na ty nejznámější a nejkrásnější vyhlídky v okolí.

Trasa

• Děčín – konečná stanice MHD (linky 201)
  • Stoličná hora (1. km)
  • Labská vyhlídka (2. km)
  • Nad Loubím, rozcestí (4. km)
  • Spálenisko, vyhlídka (5. km)
  • Růžový hřeben, vyhlídka (6. km)
  • Belvedér (11. km)
  • Labská Stráň (12. km)
  • údolí Suché Kamenice (14. km)
  • Suchá Kamenice, ústí (17. km)
  • Hřensko, nábřeží (18. km)

Na cestu se vydejte od konečné stanice městské hromadné dopravy č. 201 po červené turistické značce. Vystoupáte pohodlnou kamennou cestou na vyhlídkovou plošinu Stoličné hory s pískovcovým obeliskem. Plošina otevírá překrásný pohled na město a Labský kaňon.

Po červené turistické značce pokračujte dál po hřebeni kopce. Po krátké odbočce se můžete rozhlédnout ze Sněžnické vyhlídky. Naše trasa pokračuje dále po příjemné cestě až k vyhlídkovému pavilonu Labská stráž. Odtud nás vede červená značka dále nad hlubokým údolím Loubského potoka, odkud můžete vidět protilehlé pískovcové stěny a věže. Klesající cesta vás zavede až k okraji obce Ludvíkovice. Za místním hřbitovem cesta sestoupí do údolíčka k rozcestí Nad Loubím, kde trasu přetíná zelená turistická značka.

O kus dál začnete stoupat zalesněným terénem až na hranu pískovcové terasy nad řekou. Dostanete se na místo, které se jmenuje Spálenisko, odkud si vychutnáte pohled na Prostřední Žleb. Dále pokračujte zalesněným svahem až k rozcestí zvané Růžový hřeben. Na stejnojmennou vyhlídku vás dovede 300 metrů dlouhá odbočka. Skalní stěna s četnými pískovcovými věžemi nabízí skvostný pohled z ptačí perspektivy.

Za odbočkou vás červená značka povede bez výškových rozdílů lesem po pohodlné cestě. Asi po 1 km odbočuje trasa na pěšinu vpravo k rozcestí Pod Kamenským vrchem. Pokud máte zájem, můžete si udělat po zelené značce zacházku do obce Bynovec nebo pokračovat dále po červené. Cesta projde lesem a vyvede vás až na okraj pláně nad obcí Labská Stráň. Do obce zatím neodbočujte, ale vydejte se rovně podél zahrádek k nejstarší upravené vyhlídce Českého Švýcarska Belvedér.

Od Belvedéru se vraťte malý kus cesty k červené značce a pokračujte do obce Labská Stráň. Až opustíte obec, červená značka se začne stáčet vlevo a klesá do údolí Suché Kamenice (romantického skalního kaňonu). Cesta vás dovede až k silnici. Po silnici nad pravým břehem Labe dojdete na labské nábřeží ve Hřensku, odkud se vrátíte do Děčína. Můžete využít buď autobusovou dopravu, kdy v Hřensku nastoupíte na linku číslo 434 či 438, případně můžete přejet přívozem přes Labe a ve vesnici Schöna nastoupit na vlak.

Užitečné odkazy

Fotogalerie

Díky Vašim příspěvkům lze Děčín obdivovat i online. Tagujte fotky na Instagramu pomocí #idecin a my je tu rádi ukážeme.