Pro správné zobrazení těchto stránek aktualizujte svůj prohlížeč.Aktualizovat prohlížeč nyní
Historie kolesového parníku Labe, který momentálně kotví pod děčínským zámkem, se datuje do roku 1938. Tehdy byla v Ústí nad Labem objednána jeho stavba společně s parníkem Vltava, který byl dokončen už v roce 1940. Parník Labe si však musel počkat až na konec války, aby se jej pro své účely nezmocnili nacisté.
Jeho prvním působištěm byla Praha, do provozu byl uveden 14. července roku 1949. Až do roku 1986 brázdil vody Vltavy díky kotli na uhlí a stal se tak nejdéle fungujícím uhelným parníkem na této řece.
Kvůli závadě byl na několik let odstaven a v roce 1998 převezen do Mindenu, kde byl opraven a později se plavil po Vezeře pod jmény Wappen von Minden a Weserstolz.
Do přístavu v Děčíně se parník vrátil vlastním pohonem po Labi na jaře loňského roku, kdy jej převzala Labská plavební společnost, s. r. o.
Prošel rozsáhlou rekonstrukcí a v současnosti má za sebou úspěšnou zkušební jízdu.
Program na Zahájení turistické sezóny 2023 najdete na našem webu i v celkovém kulturním programu města. Vyplatí se sledovat i facebookovou událost.